piątek, 31 maja 2013

Orientalna ciecierzyca

 


    Dziś dla odmiany nie będzie na słodko. Przedstawię Wam przepis na danie, od którego jestem absolutnie uzależniona! Jakiś czas temu spróbowałam podobnego dania w mojej ulubionej wegetariańsko-wegańskiej restauracji w Katowicach. Po powrocie do domu postarałam się odtworzyć w pamięci wszystkie składniki i smaki i tak oto powstało to cudo. Ja lubię tę potrawę bez dodatków, ale świetnie smakuje także z ryżem.




Składniki:
1 bakłażan
2 cukinie
3 papryki różnokolorowe
1 pomidor
1/2 paczki szpinaku
1 szklanka ciecierzycy( mogą być 2 puszki)
1/2 szklanki orzeszków ziemnych
olej
przyprawy- sos sojowy, sól, pieprz, papryka słodka i ostra, curry i kurkuma)


   Ciecierzycę należy namoczyć przez całą noc w wodzie, a następnie gotować przez 30 minut.
   Do garnka wlewamy olej tak, aby zakrył dno. Następnie dorzucamy pokrojone w kostkę: bakłażan, paprykę, cukinię i pomidora. Gdy warzywa zmiękną dodajemy szpinak i nadal gotujemy na małym ogniu. Po  kilku minutach dodajemy wcześniej ugotowaną i odcedzoną ciecierzycę i orzeszki ziemne. Całosć przyprawiamy do smaku. Przyprawy są w tym daniu bardzo istotne, ponieważ one nadaja całego smaku, więc nie należy ich oszczędzać. Gotujemy jeszcze przez kilka minut.
   Potrawę tę można spokojnie przechowywać w lodówce kilka dni i odgrzewać kiedy tylko najdzie nas ochota na danie, które jest zdrowe i zaskakuje niecodziennym, orientalnym smakiem.
   Smacznego!

1 komentarz: