poniedziałek, 3 czerwca 2013

Śniadaniowa kasza jaglana na słodko

 


   Na dzień dobry podzielę się z Wami przepisem na super śniadanie, które dostarcza wielu witamin i daje zastrzyk energii na cały poranek. Jest to moja wariacja na temat przepisu na jaglankę, który dostałam jakiś czas temu od mojego lekarza. Danie jest bardzo sycące i umożliwia dużą dowolność.


Składniki:
3 łyżki kaszy jaglanej
3 morele suszone na słońcu
1/2 lyżki jagód goji
1/4 jabłka
2 orzechy włoskie( 4 połówki)
szczypta cynamonu i kurkumy
1/4 łyżeczki imbiru i kardamonu
200 ml wrzątku
*opcjonalnie 1 łużka siemienia lnianego


   Do rozgrzanego garnka wsypujemy kaszę i zalewamy ją wrzątkiem. Następnie dodajemy morele, orzechy, jagody i przyprawy. Jabłko kroimy w drobną kostkę lub ścieramy na tarce. Całość gotujemy 15 minut od momentu zalania kaszy wodą.

   Tak jak wspominałam przepis ten można dowolnie modyfikować. Sama eksperymentowałam już z truskawkami zamiast jabłek, dodawałam migdały i suszone borówki. Za każdym razem było smacznie, zdrowo i kolorowe.
   Serdecznie polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz